Η λειτουργία Match Photo
Αυτή η λειτουργία μας δίνει τη δυνατότητα
žΝα εντάξουμε στο περιβάλλον της φωτογραφίας μας, το αντικείμενο που έχουμε σχεδιάσει
žΝα αποτυπώσουμε το αποτέλεσμα μιας φωτογραφίας στην επιφάνεια του αντικειμένου μας
žΝα σχεδιάσουμε επιφάνειες με βάση την εικόνα μας
Τα παραπάνω εκτελούνται χειροκίνητα σύμφωνα, πάντα, με την προοπτική τόσο της εικόνας όσο και του αντικειμένου μας. Για να καταλάβουμε δηλαδή τη λειτουργία του εργαλείου αυτού πρέπει να γνωρίζουμε τι είναι το σημείο φυγής, τις κλίσεις και πώς συγκλίνουν αυτές, αλλά και πού τοποθετούνται πάνω στο αντικείμενο.
Για να κάνουμε Match Photo
Αφού ήδη έχουμε ανοιχτό το Google Sketch Up, από τη γραμμή μενού επιλέγουμε Camera> Match New Photo ή Window>Match Photo.
Στο παράθυρο που μας εμφανίζεται, αν επιλέξουμε το + θα εισάγουμε μια νέα εικόνα, ενώ το διπλανό σήμα το χρησιμοποιούμε μόνο αν επιλέξουμε Done αλλά θέλουμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε το εικονίδιο για να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις της λειτουργίας.
Με το τσεκάρισμα του Photo ενεργοποιούμε και αντιθέτως απενεργοποιούμε την εικόνα, δηλαδή δεν είναι ορατή στην επιφάνεια εργασίας μας, ενώ με το Opacity ρυθμίζουμε τη διαφάνεια της εικόνας (όχι της επιφάνειας), δηλαδή κατά πόσο θέλουμε να φαίνεται τόσο η εικόνα όσο και το υλικό της επιφάνειας.
Με το τσεκάρισμα του Model αντίστοιχα, εμφανίζεται το αντικείμενό μας και με την απεπιλογή του, το αντίθετο. Η επιλογή Project Textures from Photo είναι αυτή που αποτυπώνει τη φωτογραφία μας πάνω στην επιφάνειά μας.
Οι επιλογές του τρίτου μέρους (Gird) αφορούν τη σχεδίαση του αντικειμένου. Κυριότερη από τις επιλογές μας είναι αυτή του Style. Επιλέγουμε μεταξύ Inside, Above, Outside που αντιστοιχούν στην τοποθέτηση ή σχεδίαση μιας φωτογραφίας εσωτερικά και εξωτερικά. Ωστόσο συνήθως χρησιμοποιούμε την Outside. Το Plane αναφέρεται στο αν θέλουμε να βλέπουμε τις προοπτικές βοηθητικές γραμμές, ενώ το Spacing αναφέρεται στην απόστασή τους.
Πριν επιλέξουμε το Done ωστόσο, θα πρέπει να εφαρμόσουμε την προοπτική στη φωτογραφία μας, δηλαδή τους τέσσερις κεκλιμένους άξονες (2 κόκκινοι, 2 πράσινοι). Ο κίτρινος άξονας υποδηλώνει τη γραμμή του ορίζοντα, ενώ ο μπλε το ύψος.
Ανοίγοντας δηλαδή τη λειτουργία Match Photo εμφανίζονται πέντε νέα εργαλεία στην οθόνη μας και η εικόνα μας. Τα πέντε αυτά εργαλεία είναι:
žAxis Origin: Οι άξονες του τρισδιάστατου χώρου
žPerspective Bars: Οι προοπτικές μπάρες
žVanishing Point Grips: Τα σημεία φυγής
žYellow Horizon: Η γραμμή του ορίζοντά μας και
žο πίνακας διαλόγου που εξηγήσαμε πιο πάνω.
Βήμα πρώτο
Κάνουμε κλικ στο Axis Origin και τους τοποθετούμε στο σημείο που θέλουμε, συνήθως στο έδαφος ή δάπεδο του αντικειμένου στη γωνία αυτού.
Βήμα δεύτερο
Τοποθετούμε συγκεκριμένα τις Perspective Bars πάνω στη φωτογραφία. Αυτό σημαίνει ότι τις τοποθετούμε σε ευθείες παράλληλα, ή κάθετα σε ευθείες γραμμές όπως ορθογώνιους τοίχους, πόρτες, σκάλες ακόμα και στο δάπεδό μας.
Εάν με την περιστροφή μιας μπάρας βλέπουμε να γυρίζει ταυτόχρονα και ο άξονας, αυτό δεν χρειάζεται να μας ανησυχεί.
Βήμα τρίτο
Κάνουμε zoom χωρίς να μετατρέψουμε το ποντίκι μας σε εργαλείο Orbit (διότι θα γίνει αυτόματη έξοδος από το Match Photo) και τοποθετούμε με ακρίβεια τις μπάρες μας.
Βήμα τέταρτο
α) Εάν τοποθετούμε ένα αντικείμενο (δηλαδή είναι ήδη σχεδιασμένο) πατούμε Done και μπορούμε να εξάγουμε την εικόνα αυτή.
β) Εάν θέλουμε να σχεδιάσουμε το αντικείμενο, το κάνουμε με τα εργαλεία μας, χωρίς τη χρήση του orbit.
Εάν χρησιμοποιήσουμε το Orbit Tool η εικόνα μας θα εξαφανισθεί. Για να επαναφέρουμε την εικόνα κάνουμε κλικ στο Scene Tab που βρίσκεται στην άνω αριστερή γωνία από την αρχή της λειτουργίας αυτής.