Modeling Settings:
Περιέχει τα χρώματα των σχεδιαζόμενων, τεμνόμενων και επιλεγμένων ακμών ή χρωμάτων τα οποία είναι επιλεγμένα Selected.
Locked: Αναφέρεται στο χρώμα των επιλεγμένων επιφανειών και
ακμών των κλειδωμένων αντικειμένων.
Guide: Για το χρώμα των οδηγών.
Inactive Selection: Για τα μη ενεργά μέρη ενός αντικειμένου.
Active Selection: Για τα ενεργά μέρη ενός αντικειμένου.
Section Cuts: Για τα τεμνόμενα μέρη.
Section Cuts Width: (1-20) Για το πάχος των γραμμών των τεμνόμενων στοιχείων.
Οι επιλογές είναι για την εμφάνιση ή όχι των Hidden Geometry.
Color By Layer: Χρωματισμός ανά layer
Guides: Οδηγοί
Section Planes: Επιφάνειες τομής
Section Cuts: Τεμνόμενα στοιχεία
Model Axes: Άξονες του τρισδιάστατου χώρου
Mix
Αν μετά την δημιουργία κάποιου στιλ θέλουμε να ενσωματώσουμε στο νέο μας στιλ χαρακτηριστικά από κάποιο άλλο, τότε στην καρτέλα Mix ακολουθούμε τα εξής:
Στο παράθυρο select επιλέγουμε το στιλ από το οποίο θέλουμε να αντλήσουμε πληροφορίες – ρυθμίσεις. Με τον “δοκιμαστικό σωλήνα” επιλέγουμε το στιλ και έπειτα επιστρέφοντας στην καρτέλα μας εμφανίζεται ο κουβάς.
Ο δοκιμαστικός σωλήνας αντλεί – αντιγράφει όλες τις ρυθμίσεις από ένα στιλ και μας επιτρέπει να τις εφαρμόσουμε μεμονωμένα στις ακμές (Edge Settings) στις επιφάνειες (Face Settings) κτλ.
Shadows
Ακολουθούμε Window>Shadows και εμφανίζεται το παράθυρο Shadow Settings.
Time/Date μπορούμε να επιλέξουμε συγκεκριμένη ώρα και μέρα του χρόνου για την σκιά μας.
Light/Dark μπορούμε να επιλέξουμε την φωτεινότητα της ημέρας.
Προσοχή! Με τα επιλογές αυτές δεν γίνονται αντίστοιχες ρυθμίσεις και στο Style μας δηλαδή στο Background ή στο Sky. Οι αλλαγές γίνονται από το Window > Style.
Η ενεργοποίηση της σκιάς γίνεται από το View Shadows.
Αντίστοιχες ρυθμίσεις και οδηγίες ισχύουν και για το Fog.
Background Settings
Υποχρεωτικά σ’αυτές τις ρυθμίσεις επιλέγουμε το φόντο της επιφάνειας εργασίας μας ενώ προαιρετική είναι η επιλογή χρώματος στον ουρανό και το έδαφος.
Η επιλογή show ground from below δημιουργεί ένα επίπεδο σαν έδαφος (δηλαδή άπειρη επιφάνεια) στο επίπεδο 0,0 του άξονα χ,ψ. Η επιλογή transparency αφορά την διαφάνεια ή όχι του εδάφους.
Watermark Settings
Πρόκειται για την εφαρμογή, την τοποθέτηση μιας φωτογραφίας ή άλλης εικόνας από τα έγγραφα μας η οποία είναι σαν να τοποθετείτε μπροστά από την κάμερα μας ανάλογα με τη διαφάνεια που θα της δώσουμε (η εφαρμογή αυτή είναι χρήσιμη για το εφέ του ουρανού.
Αν τοποθετούμε μια νέα εικόνα:
Ανοίγουμε την εικόνα από τα έγγραφα μας, Έπειτα μας εμφανίζεται ένα νέο παράθυρο διαλόγου το οποίο μας ζητά να επιλέξουμε το όνομα του water maker μας και έπειτα μας ρωτά αν θέλουμε να την τοποθετήσουμε σαν Background (που περιλαμβάνει και το sky από τα background settings) ή σε όλη την εικόνα μας δηλαδή overlay. Στο επόμενο μας βήμα επιλέγουμε αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μάσκα, δηλαδή να αναπαρίστανται τα χρώματα μόνο με φώς ή σκιά και blend για να φαίνεται το background ή image για να φαίνεται η εικόνα μας.
Έπειτα επιλέγουμε:
· Stretched to fit the screen για να επικαλύψει όλο το οπτικό μας πεδίο ή εικόνα.
· Tiled across the screen για να επιλέξουμε τον αριθμό τον οποίο θέλουμε να επαναλαμβάνεται η φωτογραφία.
· Positioned in the screen για να την τοποθετήσουμε σε συγκεκριμένο μέρος και να την μορφοποιήσουμε όσο επιθυμούμε.
Έπειτα επιλέγουμε Finish και μας εμφανίζεται η καρτέλα Edit.
Αν θέλουμε διαγράφουμε ή ξανά επεξεργαζόμαστε τη φωτογραφία μας.
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι αυτή η λειτουργία είναι σαν Layers (επίπεδα) στα οποία πρώτο είναι το μοντέλο μας και έπειτα μπαίνουν οι εικόνες μας. Αυτή η σειρά μπορεί να αλλάξει όμως η διαφάνεια κάθε φωτογραφίας μπορεί να επικαλύψει ή και να μην κάνει ορατές τις προηγούμενες.
§ Display shaded using texture εμφανίζονται όλα τα υλικά μας.
§ Display Shaded using all same εμφανίζει μόνο τα χρώματα των επιφανειών μας χωρίς τα υλικά τους.
§ Display x-ray mode κάνει όλες τις επιφάνειες μας ημιδιαφανείς δίνοντας την αίσθηση ακτινών x
Στην παρακάτω επιλογή Enable transparency διαλέγουμε μεταξύ της ποιότητας με την οποία θέλουμε να φαίνεται σχεδιασμένο το αντικείμενο:
Faster: Γρηγορότερη σχεδίαση
Medium: Κανονική
Nice: Προσεχτική σχεδίαση
Έπειτα στην καρτέλα μας υπάρχει η επιλογή Display Edges για να εμφανίζονται ή όχι οι ακμές, ενώ το κουμπί update style with changes εφαρμόζει τις αλλαγές που κάναμε.
Στην καρτέλα Edit υπάρχουν 5 διαφορετικοί κύβοι με διαφορετικές σημασίες.
Εdge settings: για την επεξεργασία των ακμών ή περιγραμμάτων
Profile: (1-20) κάνει εντονότερο το περίγραμμα του αντικειμένου
Depth cue: (1-20) Κάνει εντονότερα τα περιγράμματα που βρίσκονται πιο κοντά στην κάμερά μας
Extensions: (1-20) προεκτείνει τις άκρες των αντικειμένων μας (τις ακμές) δηλαδή ένα- ένα τα ευθύγραμμα τμήματά μας)
Endpoints: (1-20) κάνει έντονες τις συναρμογές ή τελικά σημεία ή ενώσεις των ευθύγραμμων τμημάτων
Jitter: κάνει τις γραμμές να φαίνονται σαν ένα γρήγορο σκίτσο
Face setting: για την επεξεργασία των επιφανειών
Front color: το χρώμα της έμπροσθεν πλευράς
Back color: το χρώμα της πίσω μεριάς της επιφάνειας
!ΠΡΟΣΟΧΗ! Είναι χρήσιμο να υπάρχει τονική διαφορά μεταξύ της πίσω με τη μπροστά πλευρά μιας επιφάνειας
Style: Αφορά τα στυλ των επιφανειών και έχουμε:
Display in wireframe mode για να κάνουμε τις επιφάνειές μας διαφανείς
Display in hidden line mode παρουσιάζει τις επιφάνειές μας λευκές
Display in shaded mode παρουσιάζει τα υλικά μας και τις επιφάνειες μας με απλό χρώμα